Queixa al CIC de Consulta Barça contra Mundo Deportivo

futbol-mundodeportivo-consultabarça.jpg Consulta Barça considera vulnerats els criteris 1 i 2 del Codi Deontològic i sol·licita una rectificació de la informació publicada pel diari Mundo Deportivo (veure informació), donat que creuen que el text està ple de falsedats i vulneracions del Codi.

Segons el representant  del Col·lectiu Consulta Barça a la seva queixa, en la informació es fan una sèrie d’afirmacions sobre les  activitats i actuacions de la seva entitat que, en la seva opinió, no s’ajusten a la realitat. En el text es diu que l’activisme de Consulta Barça està “enfocado casi exclusivamente en apuntar a los antiguos negocios del presidente del Barça en Brasil”. I s’afegeix que, en això, el col·lectiu “en realidad sigue la misma pista fallida y cerrada por la propia fiscalia de Brasilia que la candidatura de Marc Ingla trató de usar contra Sandro Rossell en las elecciones a la presidencia del FC Barcelona de hace dos años”. El representant de Consulta Barça assegura que la fiscalia brasilera “no ha tancat res” i afegeix que l’advocat d’Ailanto (empresa vinculada aparentment al president del Barça), “admet en unes declaracions, que el cas està sota secret de sumari”.

Les al.legacions del mitjà

“Mundo Deportivo” (MD), diu que “només els correspon aclarir l’al·lusió concreta   a la presumpta imputació del president del FC Barcelona, Sandro Rossell, en un cas de corrupció” que hauria investigat la Fiscalia de Brasil:

1. Sandro Rosell ja va deixar clar al diari espanyol “El Mundo” que va informar sobre el cas, que la Fiscalia de Brasília va concloure que “no hi va haver irregularitats en l’actuació de l’empresa de Sandro Rosell”. Així mateix, MD informa que Rosell té en el seu poder un document del Ministeri d’Hisenda de Brasil que certifica que la seva empresa no ha realitzat transferències a paradisos fiscals i que la seva actuació és “regular”.   MD diu que “El Mundo” va tenir accés a aquests documents i va haver de rectificar les seves informacions sobre Rosell.

2. Considera també que aquest diari no pot rectificar la informació sobre Rosell, partint de les acusacions que fa Consulta Barça, ja que “no només han estat desmentides sinó que no hi havia al Brasil cap imputació, denúncia o càrrec contra el president del FC Barcelona, Sandro Rosell, que en qualsevol cas estaria actuant en l’àmbit de les seves activitats privades i professionals”.

3. Entre d’altres aspectes, MD manifesta que l’ ex vicepresident del FC Barcelona citat a l’article objecte de la queixa, Ferran Soriano, “no ha sol·licitat cap rectificació ja que no se li vincula directament am Consulta Barça com sembla interpretar aquest col·lectiu”.

4. MD també considera que “el Col·lectiu Consulta Barça no ha tingut credibilitat entre els socis del club i l’opinió barcelonista.”

Manca d’informació 

Donada la informació amb la que compta, el Consell de la Informació de Catalunya ha decidit que no pot pronunciar-se sobre aquesta queixa, tot i els esforços que ha fet per assabentar-se de la situació.

 

Aquesta entrada s'ha publicat dins de queixes i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *